De nieuwe website van de Groene Linde een maand na start. Voldoende gebruikstips

1 maand ervaringen nieuwe website

We hebben de eerste maand er op zitten met de nieuwe website. Hierbij wat ervaringen en gebruikstips. Ik kan je zeggen dat was zowel voor onze klanten, de bouwers Qball, en voor ons een boeiende maand!

Kinderziektes

We hebben de nodige kinderziektes er uit gehaald, nee dankzij oplettendheid van onze klanten. Zo waren er bijvoorbeeld

  • producten toch nog verkeerd geprijsd ondanks controle
  • bleken sommige lintje en doorverwijzingen nog niet goed te staan
  • werd er bij zakelijke klanten geen BTW doorgerekend bij de eerste bestellingen
  • bracht de vernieuwde inlog voor zakelijke klanten de nodige verwarring
  • ontbraken er nog enkele producten
  • en nog veel meer…

Eerste nieuwsbrief

Als het goed is loopt nu alles goed. We hebben ons dan nu ook gericht op het informeren van onze klanten. De eerste nieuwsbrief is er uit met een nieuw systeem en je raad het al, dat ging ook niet direct helemaal goed. Zo bleek

  • de afzender gewoon van Ton Leeuwrik te zijn en dat herkende niet iedereen als van de Groene Linde
  • de verschillende informatieblokjes hadden ook verschillende lettergroottes
  • de lay-out liep verder ook nog niet overal even lekker.

De inhoud was wel goed al staan we altijd open voor tips en adviezen.
Dat wat we konden hebben we al even aangepast voor de volgende keer, zodat iedereen de volgende keer ook weer volledig geïnformeerd wordt.

Handige gebruikstips

De afgelopen periode zijn er vragen geweest in het gebruik. We willen je graag van de antwoorden op de hoogte brengen zodat het jou ook kan helpen.

  • Als je tijdens het gebruik vragen hebt kan je altijd kiezen voor een schatgesprek in het boxje rechtsonder in je scherm! (ook beschikbaar op je smartphone) Als de chatbox offline staat, zijn we niet ingelogd en krijgen we een mail die we zo spoedig mogelijk behandelen. Het heeft velen voor je al geholpen.
  • Als consument hoef je geen account aan te maken en kan je toch gewoon bestellen. Realiseer je echter dat je dan een volgende keer gewoon weer je gegevens moet invullen.
  • je kan onze website zowel op je smartphone, tablet en desktop gebruik. Alleen bij de smartphone heb je nog niet de beschikking over de handige categorie-indeling van al onze producten. Dat kan je makkelijk ondervangen door een product te zoeken. Als dat product geslecteerd is kan je in de bovenbalk op je telefoon kiezen voor de specifieke categorie n krijg je alle producten uit die categorie te zien.
  • Als zakelijke klant (ook voor bestaande zakelijke klanten die nog geen account hebben op de nieuwe site) moet je je eerst opnieuw aanmelden via deze link: https://degroenelinde.nl/zakelijke-klant/ Wij keuren je aanvraag dan direct goed, waarvan je via de mail bericht krijgt en je kunt inloggen.
  • Veel Belgische zakelijke klanten vergeten hun BTW-nummer in te vullen. De BTW wordt dan niet verlegd. Dat is zonde.
  • Je winkelwagentje wordt ongeacht of je nu met je telefoon of desktop werkt gewoon bewaart tot dat je afrekent. Dat is een duidelijke verbetering ten opzichte van de oude site. Zo kan je dus gewoon je bestelling opbouwen.
  • Als je beschikt over een kortingscode, dan vul je die in bij COUPON CODE. Let er wel op dat je ook op de knop code toepassen drukt. Je ziet dan direct in je afreken scherm dat de code geactiveerd is.
  • Soms geeft het zoeken op je desktop van een product niet direct bovenaan je keuze in het scherm. Kies dan voor alle resultaten en het product staat bovenaan.

Zo dat was het voor nu. Heb je zelf vragen, tips of opmerkingen laat het ons weten