Retourportaal van de Groene Linde werkt heel makkelijk voor al je retourzendingen.

Wat staat jou te doen om je pakket te retourneren?

Retourzending. Je hebt een “eigen portaal” om retour zendingen aan te maken. Hieronder lees je hoe dit in zijn werk gaat.

Stap 1:

Kiezen voor ‘Start een retourproces’ op het retour portaal.

Zoek de zending op die jij terug wilt sturen. Dit doe je aan de hand van jouw postcode en het ‘tracking nummer’ (track & trace nummer) van de zending.

Stap 2:

Als deze gegevens zijn ingevuld kom je in het volgende scherm. Hier zie je jouw e-mail adres staan wat eerder is ingevuld in de oorspronkelijke zending. In stap 2 geef je de ‘details retouren’ ofwel de reden van retour aan. Je kan, indien naar wens, een bericht toevoegen aan de retourzending als extra opmerking.

Stap 3:

Wanneer alles is ingevuld kiest je voor Volgende: Kies Afleverpunt.
Aan de hand van de ingevulde postcode van de klant komt de dichtstbijzijnde inleverlocatie tevoorschijn. Wanneer je kiest voor KIES wordt de locatie opgeslagen.

Stap 4:

Je bent nu bijna klaar met het indienen van jouw retourzending. Je krijgt nu nog een overzicht te zien van de retour details.
Verzending details: Dat is hetgeen wat je gaat inleveren.
Retour details: De reden van retour, jouw e-mail adres en een eventueel persoonlijk bericht.
Het retouradres: De locatie waar het pakket retour wordt gebracht. In deze stap heb je nog de mogelijkheid om zaken in de retour te wijzigen.

Als alles akkoord is vink je de checkbox onderaan in het scherm aan en kies je voor volgende: Print retour label.

Stap 5 slot stap van jouw retourzending:

Je kan nu het retour label downloaden, uitprinten en op het retour pakket plakken. Je levert het pakket in bij de servicepunt locatie die jij hebt gekozen als retour punt.